Introducing Brand Authority: Het Meten van het Ondemete
Wat is Brand Authority?
Brand Authority is een score(1-100) die is ontwikkeld door Moz en de totale merksterkte van een domein meet. Waar Domain Authority je vermogen meet om te ranken op zoekmachines, meet Brand Authority je bredere invloed op marketingkanalen.
Hoe werkt het?
Brand Authority maakt gebruik van twee kernsterktes van Moz: (1) Onze diepgaande kennis van zoekresultaten en rijke zoekfuncties, en (2) Onze enorme database met zoekvolume-informatie. Door gebruik te maken van Google’s rijke resultaten en merksignalen, kunnen we een breed scala aan merktermen detecteren om te begrijpen hoe vaak mensen naar dat merk zoeken en een score berekenen.
Wat kun je ermee doen?
Altijd wanneer je een website wilt verbinden met een merk en de bredere invloed ervan wilt begrijpen, kun je Brand Authority gebruiken. Enkele belangrijke toepassingen zijn:
(1) Sterkte en hiaatanalyse: Brand Authority kan je helpen om je sterkte als merk beter te beoordelen en kansen voor verbetering te identificeren.
(2) Beoordelen van merkwaarde/potentieel: Brand Authority stelt je in staat om de bredere kracht en invloed van een merk te meten en te bepalen of ze een goede kans voor je zijn.
(3) Meten van de impact van digitale PR: Brand Authority biedt PR-bureaus een snelle en gemakkelijke manier om de bredere impact van PR-campagnes te illustreren door de daadwerkelijke mond-tot-mondreclame invloed van de merken die jouw verhalen oppikken te meten.
Hoe zet jij Brand Authority in? We horen graag jouw verhalen. Laat een reactie achter!
0 comments:
No comments found.